Præsentation af Børnehuset Egeparken

I Egeparken arbejder vi ud fra Gladsaxe Kommunes målsætning.

I Egeparken lægger vi vægt på glæde, tryghed, gensidig tillid og respekt, da vi mener at dette er forudsætningen for udvikling.

Vi syntes desuden at der er vigtigt:
- At give tid til nærhed og omsorg i hverdagen.
- At styrke børnenes selvværd og selvtillid.
- At give mulighed for relevante udfordringer og oplevelser både motorisk, intellektuelt, følelsesmæssigt og socialt.
- At børnene får tid til at lege og lære selv og af hinanden såvel ude som inde.
- At barnet har indflydelse på eget liv.
- At barndommen og dens muligheder, kultur og lege bliver respekteret og forstået.
- At børnene lærer at samarbejde og løse konflikter.
- At stimulere fantasien, nysgerrigheden, kreativiteten og initiativlysten gennem leg og anden aktivitet.
- At give børnene en begyndende viden om og forståelse af sig selv og sin krop, samfundet, naturen og kulturen bl.a. gennem ture og udflugter.

Derudover arbejder vi på at være et sted, hvor vi i samarbejde med forældrene, giver børn og voksne mulighed for engagement og indflydelse på dagligdagen i vores institution.